جشن تکلیف کتابخوانی «مهمانی کتاب»

در چهارمین روز از بیست و چهارمین هفته کتاب فارس و در روزی که “کتاب و کودک” نام گرفته است “جشن تکلیف کتابخوانی” برای کلاس دومی ها برگزار شد.

در این ویژه نامه که “مهمانی کتاب” نام دارد و برای اولین بار در شیراز برگزار شد دانش آموزان کلاس دوم مدارس با قرائت میثاق نامه‌ای عهد بستند که کتابخوانی را وظیفه خود بدانند.

“مهمانی کتاب” به صورت نمادین توسط دبیرخانه بیست و چهارمین هفته کتاب فارس مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و موسسه فرهنگی- هنری آفتاب مهر صبا و با همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه ٣شیراز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در دبستان حضرت احمد ابن موسی(ع) برگزار شد.

در این ویژه برنامه دانش آموزان کلاس دوم که پس از گذراندن کلاس اول توانایی خواندن را به دست آوره اند خود را مکلف به کتابخوانی می دانند . دانش آموزان مدرسه پس از خواندن دسته جمعی سرود کتاب، پای قصه ها و معرفی کتاب مربیبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشستند و با چند کتاب در رده سنی الف و ب آشنا شدند. در ادامه نیز پس از اهدای کتاب “آی قصه قصه قصه” و “بهار دوستی” به دانش آموزان میثاق نامه جشن تکلیف کتابخوانی توسط دانش آموزان قرائت شد.

دهقان مدیر مسئول موسسه فرهنگی-هنری آفتاب مهر صبا در پایان گفت: در این میثاق نامه که یکی از کلاس دومی ها آن را قرائت و همه دانش آموزان آن را تکرار کردند آمده است: “امروز به پدر و مادر مهربانم، آموزگار دلسوزم و خدای بزرگ قول می دهم با کتاب همیشه دوست باشم ، کتاب خواندن را وظیفه خود بدانم و هــرگز “یار مهربان” را فراموش نکنم.”

همچنین ببینید

«روستای امامزاده بزم»‌ سومین مرکز دیار دانایی استان فارس

مدیر اجرایی موسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس، دبیر انجمن اهل قلم فارس و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.