قصه گویی یار مهربان «آی قصه قصه قصه»

در دومین روز از بیست و چهارمین هفته کتاب استان فارس، (آبان ماه ۱۳۹۵) ویژه برنامه قصه گویی کتاب در یکی از مدارس مناطق کمتر برخوردار شیراز با عنوان “آی قصه قصه قصه” برگزار شد.

در برنامه‌ای، کتابداران کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز در قالب برنامه “آی قصه قصه قصه” به معرفی کتاب و قصه‌گویی برای کودکان پرداختند.

مدیراجرایی هفته کتاب فارس در حاشیه این برنامه که با حضور مهدی امید بخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد، گفت: دبستان عبدالرحیم بزرگی ناحیه ٣ آموزش و پرورش شیراز واقع در میدان کوزه گری، صبح دیروز میزبان قصه گویان بخش کودک کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز بود.

حسن دهقان افزود: ویژه برنامه قصه گویی یار مهربان با عنوان “آی قصه قصه قصه” به منظور آشنایی کودکان با قصه به عنوان یکی از راه های ترویج فرهنگ مطالعه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم قصه گویان علاوه بر معرفی کتاب و اجرای نمایش عروسکی بر مبنای کتاب، دانش آموزان کلاس اول و دوم این دبستان را با عضویت در کتابخانه های عمومی و استفاده از خدمات آن آشنا کردند، گفت: خواندن داستان برای کودکان از روزهای نخستین مدرسه، حتی قبل از آن در منزل، دارای اهمیت زیادی است بنابراین این برنامه در اولویت برنامههای هفته کتاب استان و شهر شیراز قرار گرفت.

مدیرمسئول موسسه فرهنگی هنری “آفتاب مهر صبا” در ادامه خاطرنشان کرد: در برنامه قصه گویی یار مهربان کتابداران بخش کودک که بیشترین برخورد را با کودکان در حوزه کتاب و کتابخوانی دارند برای اجرای برنامه همکاری کردند تا کودکان علاوه بر آشنایی با کتاب، فرهنگ استفاده از کتابخانه های عمومی و فعالیت های جمعی را نیز بیاموزند.

وی در پایان ضمن قدردانی از اداره کتابخانه های عمومی شیراز و مسئول کتابخانه عمومی شهید دستغیب گفت: این مراسم نیز به ١٢٠ دانش آموز مدرسه عبدالرحیم بزرگی کتاب اهدا شد.

همچنین ببینید

«روستای امامزاده بزم»‌ سومین مرکز دیار دانایی استان فارس

مدیر اجرایی موسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس، دبیر انجمن اهل قلم فارس و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.