اهدای نشان سفیر کتاب فارس

در دومین روز از هفته کتاب، کتاخوانی و کتابدار، به ابتکار مؤسسه آفتاب مهرصبا فارس در آیینی با حضور چهره‌های برتر علمی و فرهنگی و هنری استان فارس، ساره جوانمردی، طاهر نیکنام و سعید صادقی با دریافت نشان «سفیر کتاب فارس» به عنوان سفرای کتاب این استان معرفی شدند.
سفرای کتاب فارس معرفی شدند
در این آیین که در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد، بهزاد مریدی، با گرامیداشت بیست و چهارمین هفته کتاب استان و در پیش بودن ایام اربعین حسینی برنامه های هفته کتاب را در راستای همگانی کردن یارمهربان برشمرد و گفت: امسال با مشارکت نهادهای فرهنگی استان از جمله نهاد کتابخانه های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل ورزش و جوانان برنامه هایی ترتیب یافت تا کتاب و کتابخوانی در سطح مردمی تری قرار گیرد.
وی با یادی از افتخاراتی که سفرای کتاب معرفی شده در سطح بین المللی برای کشور و به ویژه استان فارس کسب نمودند، یادآور شد: مسلما مردم، نخبگان و افتخارآفرینان خود را دوست دارند.
دبیر بیست و چهارمین هفته کتاب فارس با اشاره به قرار گرفتن استان فارس در آستانه رویداد بزرگ پانزدهمین نمایشگاه کتاب که به میزبانی شیراز از ٤ تا ٩ آذرماه برگزار می شود، تاکید کرد: نقش مردمی هنرمندان، ورزشکاران و دانشمندان
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در این آیین که با حضور پروفسور کاووس حسن لی، سیروس رومی، داریوش نویدگویی، علیرضا عطروش، منصور اوجی و چهره های فرهنگی، علمی و هنری استان برگزار شد، اهدا نشان سفیر کتاب فارس را اقدامی با همفکری بنیاد ملی نخبگان، سازمان ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با همراهی موسسه فرهنگی هنری مهرصبا عنوان کرد و افزود: از امروز ساره جوانمردی، بانوی برتر ورزش جهان، سعید صادقی کاریکاتوریست مطرح ایرانی و پروفسور طاهر نیکنام به مدت یکسال به عنوان سفیر کتاب استان فارس شناخته شده تا با انگیزه فرهنگی در کلیه مراسم و برنامه هایی که در آن کسب مدال و جایزه می کنند مسئولیت اهدا کتاب و معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن فارس را به عهده بگیرند.
همچنین ساره جوانمردی، بانوی افتخارآفرین ورزش ایران در پارالمپیک٢٠١٦ ریو پیرامون وظیفه سفیری کتاب استان فارس، گفت: این وظیفه رسالت بزرگ و سنگینی است که حتی از کسب هر مدالی سخت تر است.
وی عنوان کرد: تلاش می کنم در میادین جهانی و بین المللی به عنوان سفیری لایق از فرهنگ و تمدن استانم پاسداری کنم.
سعید صادقی هنرمند کاریکاتوریست جهرمی که هفته جاری در مسابقه کاریکاتور ازمیر ترکیه جایزه خود را از شهردار این شهر گرفت، مسئولیت سفرای کتاب فارس را در عین سختی شیرین دانست. این درحالیست که پروفسور طاهر نیکنام نیز، گفت: امیدوارم بتوانم نماینده شایسته سفیری استان تمدن خیز فارس باشم.
در پایان این مراسم که در دومین روز هفته کتاب فارس برگزار شد، توسط سیروس رومی به سعید صادقی، داریوش نویدگویی به ساره جوانمردی و منصور اوجی به طاهر نیکنام نخستین نشان سفیر کتاب فارس اهدا شد.

همچنین ببینید

«روستای امامزاده بزم»‌ سومین مرکز دیار دانایی استان فارس

مدیر اجرایی موسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس، دبیر انجمن اهل قلم فارس و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.