مؤسسه برگزیده ترویج کتابخوانی ایران

چهارمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی ایران در حالی برگزار شد که در بخش موسسات فرهنگی هنری و بخش خصوصی، حسن دهقان مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی هنری آفتاب مهر صبا فارس به عنوان برگزیده دست یافت.

دبیر چهارمین جشنواره مروجان کتابخوانی ایران در آیین پایانی که سه شنبه ۲۳ آبان ماه همزمان با روز کتاب و کتابخوانی برگزار شد، گفت: ترویج کتابخوانی، تبلیغی است که بر خلاف بسیاری از تبلیغات باید آرزو کرد زیاد شود.

دکتر حاجی زین العابدینی افزود: در سال ۱۳۹۳ حدود نود اثر به دبیرخانه رسید که در ۴ سال، امسال ۷۹۲ اثر به جشنواره رسید که از نظر کیفی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: البته باید توجه داشت رشد آمار کمی کافی نیست و ترویج کتابخوانی باید منجر به از بین رفتن خشونت و رونق طبیعت گرایی، صلح و دوستی در جامعه شود.

حاجی زین العابدینی در ادامه تأکید کرد: بخش ترویج کتابخوانی توسط گروه های غیر دولتی رشد زیادی داشته و شبکه مروجان با ساختار خوبی شکل گرفته است و زنان، خانواده و کودکان در ترویج کتابخوانی نقش زیادی داشتند و در جشنواره نیز به صورت پر رنگی ظاهر شده اند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: ترویج کتاب در واقع از جنس بخشندگی روح و جان است.

محسن جوادی افزود: ترویج کتاب، ترویج عشق و احساس است و با رونق خردمندی، اندیشه ورزی و ایمان جامعه را سامان می دهد.

جوادی گفت: امیدوارم این کار خیر بزرگ با خرد جمعی و مشورت و دانش نتیجه بیشتری دهد.

وی گفت: روزی ایران با کتاب و نویسندگان آن شناخته می شد که آن کتاب ها و مشاهیر نتیجه تلاش کتابداران و کسانی بود که بسترهای دانشوری را برای امثال دانشمندان فراهم کردند.

در پایان این مراسم هم در خارج از بخش مسابقه از برنامه کتاب باز به کارگردانی سروش صحت و از داریوش مهرجویی به دلیل ساخت بیشترین فیلم با موضوع کتاب و کتابخوانی نیز تجلیل شد.

همچنین ببینید

«روستای امامزاده بزم»‌ سومین مرکز دیار دانایی استان فارس

مدیر اجرایی موسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس، دبیر انجمن اهل قلم فارس و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.