همکاری موسسه «مهر صبا» در برگزاری سومین جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی

برگزیدگان سومین جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی که موسسه آفتاب مهر صبا فارس در بخش های طراحی پوستر، لوح تقدیر و دیپلم افتخار، طراحی و ساخت تندیس با آن همکاری داشت، از سری برنامه های جشنواره بین المللی هنری و فرهنگی امام رضا(ع) در شهرستان گراش استان فارس معرفی شدند.
در آیین اختتامیه این جشنواره که در حسینیه ابالفضل(ع) شهرستان گراش استان فارس برگزار شد، برگزیدگان جشنواره شعر رضوی به تفکیک گویش به شرح زیر اعلام شدند:

در بخش گویش مازنی به ترتیب علی حسن نژاد از سوادکوه، ذبیح‌الله ذبیحی از زیرآب و کاظم صداقتی از شیرگاه رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در گویش لری سید علی‌اکبر سلیمانی از لنده، علی مرادی از چرام و احمد انصاری فهلیانی از ممسنی به ترتیب اول تا سوم شدند و در گویش کردی امجد ویسی از سنندج، محمد‌تقی عزیزیان از خرم اباد و محسن یاوری از کرمانشاه حائز سه عنوان برتر شدند.

در گویش سمنانی شکیبا غفاریان از شاهرود، فرهنگ شکوهی از سمنان و محسن ذوالفقاری از سمنان حائز رتبه‌های برتر شدند.

در گویش بلوچی و سیستانی رضا گل محمودی از زابل، شیدا حسن زهی از زاهدان و هاشم علیدادی از زابل به ترتیب اول تا سوم شدند.

در گویش مرکزی و نیز بخش ویژه حضرت امام رضا و امین ولایت حضرت شاه‌چراغ (ع) غلامعلی مهدی خانی از شهرستان اراک، سمانه روشنایی از شهرستان قم، سمانه خلف زاده از شهرستان آبادان نیز به ترتیب مقام‌های نخست تا سوم را به دست آوردند.

در بخش گویش گیلکی مرضیه فرمانی از رشت، ناصر حامدی از سمنان و رضا نیکوکار از رشت حائز سه مقام برتر شدند.

در بخش گویش فارسی شامل لاری، سیوندی، بندری و غیره محمد نصیری از سیوند ، حسین آزاده از سیوند و عبدالرضا مفتوحی از شهرستان لارستان حائز رتبه‌های برتر شدند.

در گویش خوزی، شوشتری و بهبهانی نیز حبیب شوکتی نیا از دزفول به مقام اول، پروانه نجاتی از بهبهان به مقاوم دوم و سید علی نقیب از شوشتر به مقام سوم رسیدند.

در بخش زبان آذربایجانی کریگانی شبنم فرضی زاده از اردبیل، بهجت خلیل مهر از هیر و حسن سر آبادانی از تهران به ترتیب رتبه نخست تا سوم را کسب کردند.

در گویش خراسانی که امسال به جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی اضافه شده است نیز؛ حمیدرضا سرور عظیمی از تربت جام، فاطمه زاهد مقدم از قم و مصطفی تو فیقی از مشهد به ترتیب اول تا سوم شدند.

به برگزیدگان نهایی به ترتیب نفر اول در هر گویش زبانی مبلغ پانزده میلیون ریال، نفر دوم در هر گویش زبانی مبلغ ١٣ میلیون ریال و نفر سوم در هر گویش زبانی مبلغ ١٠ میلیون ریال هدایای نقدی اعطا شد.

همچنین ببینید

نخستین جشنواره گلستان‌خوانی فارس «خوان نعمت» برگزیدگانش را شناخت

همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی از ۳۰ کودک و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.