«گلریزان یار مهربان» برای ترویج کتابخوانی در روستاها و مناطق محروم

جشن خیریه «گلریزان یار مهربان» به منظور حمایت از ترویج کتابخوانی در روستاهای فارس و مناطق محروم شیراز جمعه ١١ خرداد ماه در تالار حافظ شیراز برگزار  شد.

مدیرمسئول موسسه برگزیده ترویج کتابخوانی ایران آفتاب مهر صبا فارس با اعلام این خبر گفت: ترویج کتابخوانی یکی از مهمترین شاخصه های ارتقای فرهنگی است که در روستاها و مناطق محروم از اهمیت بیشتری برخوردار است.
حسن دهقان افزود: بر مبنای بودجه های اندک دولتی نمی توان انتظار اتفاق ویژه و منحصر به فردی در این حوزه و به ویژه روستاها داشت؛ بنابراین حمایت های مردمی و خیرین در این مسیر بسیار راه گشا خواهد بود.
وی ادامه داد: بر همین اساس جشنی خیریه در ماه مبارک رمضان و مقارن با میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) با عنوان «گلریزان یار مهربان» روز جمعه ١١ خرداد ماه ١٣٩٧ ساعت ١٧:٣٠ تا ١٩:٣٠ برگزار  شد.
رییس انجمن اهل قلم استان فارس با بیان اینکه این برنامه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و همکاری «کمپین مردمی روستاییان فرزانه» روستای دوستدار کتاب امامزاده بزم، موسسه برگزیده ترویج کتابخوانی ایران آفتاب مهر صبا فارس و اداره کل امور روستایی استانداری فارس برگزار شد خاطرنشان کرد: در «گلریزان یار مهربان» یکی از خردسال ترین نقالان کشور به گلستان خوانی و حافظ خوانی پرداخت.  شعرخوانی دکتر محمدحسین بهرامیان از شاعران نام آشنای کشور و اجرای گروه موسیقی فریاد گران بی صدا از دیگر برنامه های این مراسم معنوی و فرهنگی بود.
وی گفت: همچنین در این مراسم از نسرین صدرنیا از روستای فهلیان، فاطمه حقیقت از روستای فیشور، افسانه مظفری از روستای خواجه جمالی نی ریز، روح الله منوچهری از روستای لایزنگان، حسن دهقان از روستای امامزاده بزم از فعالان ترویج کتابخوانی روستا‌های دوستدار کتاب استان و رهروانیان مجری تور کتاب با اهدا لوح قدردانی شد.
این فعال فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در حاشیه این برنامه از کسانی که مایل باشند کمک های مردمی جمع آوری شده و در کمپین مردمی روستاییان فرزانه؛ در طول سال صرف راه اندازی کتابخانه کودک در مدارس روستایی، مسابقات کتاب در مناطق محروم، اجرای طرح های کتابخوانی در روستاهای متقاضی دوستدار کتاب و … شد.

همچنین ببینید

«روستای امامزاده بزم»‌ سومین مرکز دیار دانایی استان فارس

مدیر اجرایی موسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس، دبیر انجمن اهل قلم فارس و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.