برگزاری یازدهمین همایش شعر و چاووش رضوی در روستای دوستدار کتاب امامزاده بزم

همزمان با برگزاری یازدهمین همایش «شعر و چاووش رضوی فارس» از چاووش‌ خوانان پیشکسوت فارس تکریم شد و همچنین از «رضا علی‌اکبری» نیز به‌ عنوان یکی از چراغ ‌داران شعر رضوی فارس تجلیل به عمل آمد.

«غلامرضا خوش‌ اقبال»، شنبه ۲۱ خرداد در یازدهمین همایش «شعر و چاووش رضوی فارس» که توسط مؤسسه آفتاب مهر صبا فارس یا همکاری انجمن اهل قلم فارس در صحن بقعه تاریخی حضرت شاه میر حمزه (ع) برگزار شد، گفت: به دلیل کاهش رابطه های نزدیک خانوادگی و اجتماعی، امروزه افسانه ‌ها، آداب و رسوم، لالایی ‌ها، حکایات، متل‌ ها و ضرب‌ المثل‌ ها از میان رفته اند.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در عصر اطلاعات و تبادل سریع فرهنگی دوران معاصر شاهد تغییر فرهنگی نیز هستیم.

وی اضافه کرد: فارس میراث قابل‌ تامل جغرافیایی و فرهنگی از دیرباز دارد که سرشار از فرهنگ‌ ها و خرده ‌فرهنگ‌ های معنوی است که باید مورد پاسداشت قرار بگیرند.

خوش اقبال تاکید کرد: چاووش خوانی از آیین ‌ها و فرهنگ های ‌ دیرینه فارس است و تلفیق فرهنگ دینی و ادبیات است که با چاشنی جذاب شاعری و آواهای مهرانگیز دارای ادبیاتی خاصی است.

وی ادامه داد: حمایت از برنامه های معنوی همچون چاووش خوانی در استان فارس به‌ عنوان سومین حرم اهل ‌بیت (ع) از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس است و برگزاری این آئین های فرهنگی آیینی، جریان‌ هایی معنوی خواهد ساخت و مردم را با خود آشتی می‌ دهد تا از خودشناسی به خداشناسی دست یابند.

خاطر نشان می شود، در یازدهمین همایش «شعر و چاووش رضوی» که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و انجمن «اهل قلم فارس» با همکاری موسسه فرهنگی هنری «آفتاب مهر صبا فارس» و ادارات فرهنگی بوانات برگزار شد از تابلو خط قصیده ‌ای در مدح حضرت شاه میرحمزه (ع)، سروده «حسن میرزانیا»، شاعر جهرمی به خط «مریم همایونی» رونمایی شد و پس از قرائت اشعار توسط عبدالرضا قیصری، غلامرضا سلیمی و معصومه عاشوریان از رضا علی ‌اکبری به خاطر تلاش در برپایی رویدادهای شعر آیینی و ترویج فرهنگ رضوی در آینه ادبیات به ‌عنوان یکی از چراغ‌ داران شعر رضوی تقدیر شد.

همچنین ببینید

نخستین جشنواره گلستان‌خوانی فارس «خوان نعمت» برگزیدگانش را شناخت

همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی از ۳۰ کودک و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.