«روستای امامزاده بزم»‌ سومین مرکز دیار دانایی استان فارس

مدیر اجرایی موسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس، دبیر انجمن اهل قلم فارس و مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی و هنری سرزمین فرزانگان شیرازاز آغاز به کار سومین مرکز فرهنگی ترویج کتابخوانی «دیار دانایی» استان فارس در روستای امامزاده بزم خبر داد.

حسن دهقان اعتبار این پروژه را ۳۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: هدف از ایجاد مراکز دیار دانایی، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی برای روستاها و مناطق کمتر برخوردار با محوریت کتاب و بالا بردن سطح امکانات در این مناطق استان فارس است.

وی ادامه داد: یک “واحد کوچک خواندن” با حدود ۶۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان در دبستان حمزه شهید روستای دوستدار کتاب امامزاده بزم شهرستان بوانات راه‌اندازی شد.

دهقان با بیان اینکه نیک‌اندیشان و خیرخواهان در راه‌اندازی مراکز دیار دانایی نقش مهمی داشته‌اند، افزود: رقیه بذرگر به نیت زنده نگاه‌داشتن یاد پدرشان «محمدعلی برزگر» در تامین اعتبار پروژه همراهی کردند تا علاوه بر کتابخانه، یک سالن ورزشی کوچک و نمازخانه برای دبستان در مرکز دیار دانایی ایجاد شود.

وی با قدردانی از «شریفی» مدیریت دبستان حمزه شهید و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بوانات به دلیل همکاری در به سرانجام رسیدن مرکز دیار دانایی «روستای امامزاده بزم» گفت: بخشی از هزینه این مرکز نیز از محل پیشگیری آسیب اجتماعی فارس و تفاهم‌نامه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مؤسسه آفتاب مهر صبا فارس و بخش دیگر توسط خیرین و مؤسسه سرزمین فرزانگان شیراز تأمین شده است.

این فعال فرهنگی و اجتماعی و مروج کتابخوانی که در چهارمین جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی کشور برگزیده شده بود، از راه‌اندازی ۲ مرکز ترویج کتاب‌خوانی دیار دانایی دیگر در روستاهایی از شهرستان‌های سروستان و لار تا پایان سال خبر داد.

همچنین ببینید

هدیه یار مهربان به اهالی روستای شاه شهیدان در روز قلم / گشایش اولین مرکز دیار دانایی فارس در شهرستان کوار

اولین مرکز از شبکه ترویج کتابخوانی «دیار دانایی» در روستای شاه شهیدان شهرستان کوار استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.