هدیه یار مهربان به اهالی روستای شاه شهیدان در روز قلم / گشایش اولین مرکز دیار دانایی فارس در شهرستان کوار

اولین مرکز از شبکه ترویج کتابخوانی «دیار دانایی» در روستای شاه شهیدان شهرستان کوار استان فارس گشایش یافت.

هدیه یار مهربان به اهالی روستای شاه شهیدان در روز قلم

به گزارش ایلنا، این مرکز در فضایی به مساحت بیش از ۱۵۰ متر مربع توسط خَیّر نیک‌اندیش حاج حشمت‌الله و نرگس روستا طسوجی اهدا شده است و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال توسط موسسه آفتاب مهر صبا فارس و انجمن اهل قلم فارس با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راه‌اندازی شده است.

دبیر انجمن اهل قلم فارس و رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه آفتاب مهر صبا فارس به‌عنوان مجری طرح در آیین افتتاحیه مرکز گفت: شبکه ترویج کتاب‌خوانی دیار دانایی، در حقیقت یک پاتوق فرهنگی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی است که مأمنی برای اهالی روستا برای گذران مفید اوقات فراغت خواهد بود.

photo_۲۰۲۳-۰۷-۰۵_۱۷-۳۶-۰۷

حسن دهقان با بیان اینکه بخشی از بودجه این شبکه از محل توافق‌نامه مؤسسه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در راستای پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی تأمین شده است افزود: حمایت دهیاری، اهدای کتاب و تجهیزات توسط خیرین و فعالان فرهنگی و اجتماعی، راه‌اندازی اولین مرکز را در روستای شاه شهیدان رقم زده است.

وی ادامه داد: این مرکز در فاز اول به حدود ۵۰۰ جلد کتاب کودک و ۴۰۰ جلد کتاب بزرگسال با ترکیب و چیدمانی زیبا مجهز شده است.

این شاعر و پژوهشگر ادبی با بیان اینکه راه‌اندازی سه مرکز دیگر روستاهای شهرستان‌های ارسنجان، لار و سروستان و همچنین یک مرکز در شهر شیراز تا پایان تابستان برنامه‌ریزی‌شده است خاطرنشان کرد: کتاب یکی از مهم‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها و  ابزار برای رشد آگاهی است و توسعه مطالعه آن می‌تواند حتی به مهاجرت معکوس منجر شود.

photo_۲۰۲۳-۰۷-۰۵_۱۷-۳۶-۰۶

یادآور می‌شود درهای مرکز فرهنگی ترویج کتاب‌خوانی دیار دانایی روستای شاه شهیدان با حضور فرماندار، رئیس اداره آموزش‌وپرورش، رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان و شهردار و رئیس شورای اسلامی کوار، دهیار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی و اهالی روستا، همراه با جشن عید غدیر خم با حضور جمعی از کودکان بی‌سرپرست به روی مردم گشوده شد.

همچنین ببینید

«روستای امامزاده بزم»‌ سومین مرکز دیار دانایی استان فارس

مدیر اجرایی موسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس، دبیر انجمن اهل قلم فارس و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.