نخستین جشنواره گلستان‌خوانی فارس «خوان نعمت» برگزیدگانش را شناخت

جشنواره گلستان‌خوانی فارس «خوان نعمت» برگزیدگانش را شناخت

همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی از ۳۰ کودک و نوجوان برگزیده جشنواره گلستان‌خوانی «خوان نعمت» تقدیر شد.

به گزارش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آئین پایانی این جشنواره، زبان را یکی از مهمترین شاخص‌های هویتی هر ملت و عنصر وحدت‌بخش توصیف و خاطرنشان کرد: بی توجهی به این شاخصه مهم در عرصه سیاستگذاری‌های آموزشی و فرهنگی عواقب تلخی را در پی خواهد داشت.

غلامرضا خوش‌اقبال ادامه داد: امروز زبان فارسی جز کامل‌ترین زبان‌های دنیا به شمار می‌رود که حفظ و ادامه حیات خود را طی هزاره گذشته مدیون بزرگانی همچون فردوسی و بیهقی و سعدی است.

وی توجه به آموزه‌ها و آثار این بزرگان را امری ضروی دانست و تأکید کرد: آشنایی کودکان با ادبیات کلاسیک که از مظاهر مهم تعالی زبان فارسی است به دلیل گره خوردگی با مبانی فرهنگی و اخلاقی، آینده فرزندانمان را تأمین خواهد کرد.

این مدرس زبان و ادبیات فارسی دانشگاه، با قدردانی از انجمن اهل قلم فارس در برگزاری جشنواره خوان نعمت گفت: برگزاری چنین رویدادهایی ضمن پاسداشت زبان فارسی در ایجاد انگیزه میان فرزندان و والدین نقش مهمی دارد و باید بیش از گذشته گسترش یابد.

حسن دهقان رئیس هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس و دبیر انجمن اهل قلم فارس نیز در این مراسم، توجه به هنرهای نمایشی را از وجوه تمایز «خوان نعمت» با سایر جشنواره‌های گلستان‌خوانی دانست و گفت: باید با استفاده از هنرهای جدید و هر ابتکار دیگری، نسل جدید را با ادبیات کهن پیوند زد.

وی با بیان اینکه محتوای گلستان سعدی و سایر شاهکارهای ادبیات تعلیمی گمشده‌های دنیای معاصر و زندگیِ انسانِ امروز هستند تصریح کرد: فرزندی که از کودکی با این مفاهیم گره بخورد در مسیر رشد قدم خواهد گذاشت و چشم اندازی روشن در مقابل خود احساس می‌کند.

این شاعر و شیرازپژوه ادامه داد: تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره خوان نعمت شوق‌انگیز و دغدغه‌مندی والدین در همراهی فرزندانشان در تولید اثر قابل تحسین بود.

همچنین ببینید

برگزیدگان دومین جشنواره ادبی «خوان نعمت» در شیراز معرفی شدند

دومین جشنواره ادبی کودکان و نوجوانان «خوان نعمت» با معرفی نفرات برگزیده در پنج رشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.